Digitális Témahét 2017
Iskolánk idén is megszervezte a
Digitális Témahetet!
2017. április 03-tól április 07-ig minden napra jutott az érdekes programokból,
melyekhez lehetett használni számítógépet, mobiltelefont, tabletet, sőt egy napra az
iskolai WIFI kódot is elárultuk, hogy mindenki használhassa az alkalmazásokat!
A PROJEKT CÍME:
Nekem NEM térkép e táj!
Élménybeszámoló:
Nagy izgalommal vártuk a Digitális Témahetet, a tavalyi élményeket felidézve, jó hangulat járta át termeinket, folyosóinkat.
Már jóval a kezdés előtt elkezdtünk készülődni, dekoráltuk az iskolánkat kívül -belül, 3D homlokzati dísszel, figyelemfelkeltő perpétum - mobil szélforgókkal, plakátokkal .
Idei témánk ötletét egy tavaly beindított rajzpályázat adta, melyet iskolánk egyik tanára hirdetett meg a város iskolái között, KOMÁROM GYERMEKSZEMMEL címmel.
Ennek a 2. fordulójához csatlakoztunk, azt vizsgálva, hány településről járnak hozzánk tanulóink, ismerik-e szűkebb településük elhelyezkedését, látnivalóit, hogyan tudják ezt prezentálni társaiknak. A projekt megkezdése előtti héten tanulóink fényképeket készítettek lakóhelyük nevezetességeiről, településük szépségeiről, megosztották a képeket az iskola zárt facebook-csoportjában. Egymás megosztásait figyelemmel kísérhették, közben a szerzői jogok betartását is tanulták.
1. nap az internetbiztonságra helyeztük a hangsúlyt
„Iskolarádiót” indítottunk be a folyosóra kihelyezett monitoron a Saferinternet videóit vetítve. Osztályfőnöki órákon, internet biztonságról néztünk videót http://mese.tv/internet-biztonsag/és a Nemzeti Gyermekmentő Szolgálat Lájkvadász társasjátékával ismerkedtünk.
A másik témánk ezen a napon a térkép használata volt életkornak megfelelően. Felkerestük a www.digitalistemahet.hu oldalt, ismerkedtünk a feladatokkal, megkerestük iskolánkat a résztvevők térképén. A kisebbek összerakták Európa térképét, színeztek, majd a Quiver alkalmazás segítségével „varázsoltak”, mert a földgömböt virtuálisan meg tudták pörgetni. Az olvasás-írás óra keretein belül a Tagxedo szófelhőiben keresték a már tanult betűket.
A szakiskolásokkal Digitális térképeket néztünk, helymeghatározást készítettünk, utcaképen virtuális sétát tettünk, megkerestük a látnivalókat és az iskolánkat is. A nevezetességekről utcaképeket készítettünk képernyő mentéssel, a Paint programban szerkesztettük, digitális tollal rajzoltunk, színeztünk. https://www.google.hu/maps/@47.7442882,18.1030864,15z
2. nap a Webkamera használatával, mint a XXI. század kapcsolattartási lehetőségével foglalkoztunk
Anyagot gyűjtöttünk a hét produktumaihoz fényképezéssel, képernyőmentéssel. A 9. szakképző évfolyam útnak indult a városba, hogy szervezett útvonal során érintsék Komárom nevezetességeit, fényképet készítsenek. Útjuk során PEDOMÉTER alkalmazást használtak, amely megmutatta, mennyi kalóriát égettek, merre jártak.
Az 1-4. összevont alsós osztály a város főterén, és piacterén olyan webkamerát kerestek, amelyek élő képeket közvetítenek. A kicsik tánccal szórakoztatták a Szabadság térről az online kapcsolatban lévőket. Képernyőmentés, videófelvétel készült a látottakról. http://komarom.hu/webkamp1.php
Legkisebb tanulóink is webkameráztak, beteg osztályfőnökükkel így tartották a kapcsolatot.
Az iskola többi tanulói informatika órán figyelték a város honlapját, hogy mikor látnak meg ismerősöket.
3. nap QR kód keresés, osztálytárs lakóhelyének felismerése nevezetességekről, és szkennelés volt a programunk
Osztály vagy csapatszinten nevezési lapra dolgoztak diákjaink. 10 településről járnak iskolánkba tanulók, a 10 településnevet QR-kódba eldugtuk nekik az iskola területén. Okostelefonra előzőleg telepített alkalmazással kellett leolvasni a megfejtéseket. Az osztálytermek ajtóira azoknak a településeknek a gyerekek által készített fényképe került, ahol az adott tanulócsoporból lakik valaki. A QR-kódba eldugott településnevet párosítani kellett a fényképpel.
Szakmai ismeret órán a nagyok a rajzpályázat képeit szkennelték, laminálták, illetve számítógép által programozható hímzőgépbe mintákat tápláltak, hogy pólókra QR kódokat, nevezetességeket hímezzenek.
4. nap - közlekedés utasításra
Városunk körforgalmát rajzoltuk fel a tornateremben, kresz táblákkal, fényjelző oszlopokkal… (rossz idő miatt nem az udvaron!) A dobozokból felépített épület makettek a jobb tájékozódás elősegítésére szolgáltak, és gyerekek által készített fényképekkel, QR kódokkal láttuk el. GPS-szerű utasítás sorozatokat kaptak, ez alapján kellett végig járniuk az utcákat. Az alsósok térkép mintás szőnyegen autóztak, puzzle-t raktak össze, majd időképet néztek, amit nagyon élveztek.
5. nap került sor a kistérség térképének összerakására, internetes vetélkedőre, értékelésre
Kiderült a heti célkitűzésünk kérdése: Hány településről járnak iskolánkba a tanulók?! (10)
Összeraktuk a térképet, kitűzőkkel jelöltük a nevezetességeket. Kahoot vetélkedőt szerveztünk a héten megszerzett ismeretekből, ami a hét leghangosabb eseménye volt. A szülők is benéztek tantermeinkbe, és kisebb gyerekeikkel, illetve okostelefonukkal beszálltak a versengésbe. A „Leg-leg-legeket” értékeltük, jutalmaztuk. Ráadás online vetélkedő: - Válassz ki a feltöltött képeidből 1-et, oszd meg az üzenőfaladon, és indul a lájkgyűjtő verseny!
Projektünk a jövő eseményeibe is belenyúlik. A 2017. április 26-tól május 1-ig tartandó városi Komáromi Napok rendezvényén intézményünk bemutatkozik, ahol a témahét produktumát, és a pályázat által meghirdetett látványtérképet is bemutatjuk.
- Projektünk dokumentumai: https://drive.google.com/drive/folders/0BwYWdfKb mFMDd2lEbFY5azlNYU0?usp=sharing
- Összefoglaló videónkat itt tekinthetik meg: https://www.youtube.com/watch?v=wCGknS1XekI&feature=youtu.be
- Fényképek:
A mappában található képek előnézete Digitális Témahét 2017